Felanmälan



Felanmälan: Nabo förvaltning

Vill du anmäla att något är trasigt eller ur funktion i allmänna utrymmen? 

Felanmälan vardagar 07:00-16:00

010-288 00 26


Du som bostadsrättsinnehavare kan också anlita Nabo för arbeten i din lägenhet men då debiteras du och inte din förening.


Vid akuta ärenden är du välkommen att kontakta jouren. Ett ärende är akut om det innebär risk för skada på egendom eller person. Om felet inte är akut och kan hanteras som felanmälan rekommenderar vi att ni kontaktar felanmälan vardagar 07-16. Observera att ärenden på jourtid debiteras extra.

Jourtelefon 16:00-07:00

010-288 00 26


Här kan du göra en felanmälan


Hissar: Hissen AB

 

Hissar och belysning i hissar felanmäls till Trygga Hiss.

Telefon: 08-618 48 48 

Hemsida: www.hissen.se

 

Bredband: Ownit

 

Felanmälan och teknisk support.

Telefon: 08-525 07 300

Hemsida: www.ownit.se

 

Tv-sändningar: Tele2

 

Telefon 90 222 (samtalskostnad motsvarande ett SverigesamtalTele2.se/kundservice


Skadedjur: Anticimex

 

Vid problem med skadedjur i lägenheten, anmäl detta till Anticimex och ange Folksam som föreningens försäkringsbolag.

Telefon: 0752-45 10 00

Hemsida: www.anticimex.se

 

Observera att du som bostadsrättsinnehavare själv ansvarar för och bekostar de allra flesta typer av reparationer och underhåll.

 

Felanmäl inte till styrelsen.


Uppdaterad 2022-01-06